REGULAMIN SKLEPU INTERNETOWEGO „KIDDYROOM.PL”



§ 1

WSTĘP

Niniejszy regulamin (dalej Regulamin) określa zasady i warunki korzystania ze sklepu internetowego Kiddyroom.pl prowadzonego przez Łukasza Brydę prowadzącego działalność gospodarczą pod firmą SKALA Łukasz Bryda, wpisaną do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej (CEIDG), NIP: 9462477729, REGON: 362689509, udostępnioną pod adresem internetowym https://kiddyroom.pl, adres: Dominów 152, 20-388 Lublin, adres korespondencyjny: ul. Władysława Jagiełły 44/2, 20-281 Lublin, adres e-mail: info@kiddyroom.pl, numer kontaktowy: 516 832 918.




§ 2

DEFINICJE

  1. Klient – osoba fizyczna, która ukończyła 18 lat i posiada pełną zdolność do czynności prawnych, a także osoba prawna lub jednostka organizacyjna nie posiadająca osobowości prawnej, która korzysta lub zamierza korzystać ze Sklepu.

  2. Kodeks cywilny – ustawa Kodeks cywilny z dn. 23 kwietnia 1964 r. z późniejszymi zmianami.

  3. Konsument – osoba fizyczna dokonująca z przedsiębiorcą czynności prawnej niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową.

  4. Konsument – Przedsiębiorca – osoba fizyczna zawierająca umowę bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, gdy z treści tej umowy wynika, że nie posiada ona dla tej osoby charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej, udostępnionej na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej.

  5. Koszyk – funkcjonalność Sklepu, w której Klient może zobaczyć wybrane przez siebie Towary i dokonać modyfikacji w zakresie Towarów objętych Zamówieniem.

  6. Konto – konto Klienta utworzone automatycznie w wyniku prawidłowo przeprowadzonej Rejestracji, gdzie będą zapisywane dane dotyczące Klienta oraz informacje w zakresie działalności Klienta w ramach Sklepu, w szczególności dotyczące złożonych zamówień, reklamacji itp.

  7. Newsletter – udostępniona przez Sprzedawcę za pośrednictwem Sklepu internetowego bezpłatna usługa informacji handlowej przeznaczona do promowania Towarów, Usług lub samego Sprzedawcy.

  8. Oferta – skierowana przez Sprzedawcę, za pośrednictwem Sklepu, do wszystkich Klientów Sklepu, oferta zawarcia umowy sprzedaży określonego w niej Towaru, za określoną cenę, zgodnie z art. 66-70 Kodeksu cywilnego. Oferta może zawierać dodatkowe elementy, dotyczące m.in.: zasad i kosztów dostawy, sposobu płatności, terminu realizacji.

  9. Przedsiębiorca – osoba fizyczna, osoba prawna lub jednostka organizacyjna niebędąca osobą prawną, której odrębna ustawa przyznaje zdolność prawną, wykonująca działalność gospodarczą.

  10. Rejestracja – jednorazowa czynność polegająca na założeniu Konta, dokonana samodzielnie przez Klienta, z wykorzystaniem funkcjonalności Sklepu.

  11. RODO – Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady UE 2016/679 z dnia 27.04.2016 r w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE.

  12. Sklep – sklep internetowy prowadzony przez Sprzedawcę pod adresem internetowym: https://kiddyroom.pl.

  13. Sprzedawca (Usługodawca) – Łukasz Bryda prowadzący działalność gospodarczą pod firmą SKALA Łukasz Bryda, wpisaną do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej (CEIDG), NIP: 9462477729 REGON: 362689509.

  14. Strona – Klient lub Sprzedawca.

  15. Towar – rzecz ruchoma dostępna w Sklepie internetowym, która jest przedmiotem umowy sprzedaży zawartej przez Kupującego z Sprzedawcą.

  16. Umowa – umowa o świadczeniu usług drogą elektroniczną w rozumieniu ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz.U. 2002 Nr 144, poz. 1204 z zm.), zawierana pomiędzy Sprzedawcą i Klientem,

  17. Umowa sprzedaży – umowa sprzedaży Towaru w rozumieniu Kodeksu cywilnego, zawierana przez Sprzedawcę z Klientem za pośrednictwem Sklepu, na odległość w rozumieniu Ustawy,

  18. Usługi – świadczone przez Sprzedawcę usługi polegające na:
    a) Usługa dostępu do Sklepu,
    b) Usługa prowadzenia Konta,
    c) Usługa dostępu do formularza Zamówienia,
    d) Usługa newslettera.

  19. Ustawa – ustawa z 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta z późniejszymi zmianami.

  20. Zamówienie – oświadczenie woli Klienta składane za pośrednictwem funkcjonalności udostępnionych w ramach Sklepu, które zmierza bezpośrednio do zawarcia umowy sprzedaży na odległość w Sklepie.



§ 3

POSTANOWIENIA OGÓLNE

  1. Niniejszy regulamin określa zasady i warunki świadczenia usług polegających na możliwości korzystania przez Użytkowników z serwisu kiddyroom.pl, a także sposób i warunki zawierania w ramach kiddyroom.pl Umowy sprzedaży Towarów.

  2. Niniejszy regulamin został stworzony na podstawie Ustawy, Rozporządzenie RODO, Kodeksu cywilnego, a także powszechnie obowiązujących przepisów prawa.

  3. Niniejszy Regulamin jest regulaminem, o którym mowa w art. 8 ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz.U. 2002 Nr 144, poz. 1204 z zm.).

  4. Sprzedawca zobowiązuje się do świadczenia usług na rzecz Klienta na zasadach i warunkach określonych w niniejszym Regulaminie.

  5. Informacje o Towarach podane w Sklepie, w szczególności ich opisy, parametry techniczne i użytkowe oraz ceny, stanowią zaproszenie do zawarcia umowy w rozumieniu art. 71 Kodeksu cywilnego.

  6. Minimalne wymagania techniczne niezbędne do korzystania ze Sklepu to:
    a) komputer, tablet, smartfon lub inne urządzenie elektroniczne z dostępem do Internetu,
    b) dowolna, aktualna przeglądarka internetowa (np. Microsoft Edge, Firefox 3.x, Safari 4.x, Google Chrome), z włączoną obsługą JavaScript i cookies,
    c) dostęp do indywidualnego konta poczty elektronicznej.

Korzystanie z Sklepu może wymagać również instalacji oprogramowania typu Java, Adobe Flash Player, Adobe Reader.

  1. Sprzedawca informuje, że podczas korzystania z Sklepu w urządzeniu Klienta instalowane są pliki typu „cookies”. Instalacja tych plików jest niezbędna do prawidłowego funkcjonowania Sklepu. Więcej informacji dotyczących plików typu „cookies” znajduje się w polityce prywatności dostępnej na stronie internetowej Sklepu: www.kiddyroom.pl

  2. Świadczenie usług określonych w § 2 ust. 18 Regulaminu jest bezpłatne.

  3. Ceny Towaru wskazane w Sklepie są cenami brutto i zawierają obowiązujący podatek od towarów i usług (VAT). Cena nie uwzględnia kosztów dostawy.




§ 4

UMOWA O ŚWIADCZENIE USŁUG DROGĄ ELEKTRONICZNĄ

  1. Umowa zostaje zawarta:
    a) w przypadku usługi dostępu do Sklepu, w chwili korzystania Klienta ze Sklepu,
    b) w przypadku usługi prowadzenia Konta, w chwili dokonania skutecznej Rejestracji Konta Klienta,
    c) w przypadku usługi dostępu do formularza Zamówienia, w chwili dodania Towaru do Koszyka,
    d) w przypadku usługi newslettera, w chwili dokonania przez Klienta skutecznego zapisania się do newslettera.

  1. Umowy w zakresie usługi prowadzenia Konta oraz usługi newslettera zawierane są na czas nieoznaczony.

  2. Umowy w zakresie usługi dostępu do Sklepu oraz usługi dostępu do formularza Zamówienia zawierane są na czas oznaczony, wynikający z charakteru danej czynności, tj.:
    a) w przypadku usługi dostępu do Sklepu, do chwili zaprzestania korzystania ze Sklepu,
    b) w przypadku usługi dostępu do formularza Zamówienia, do chwili złożenia Zamówienia.
  1. Sprzedawca, za pomocą środków technicznych i organizacyjnych adekwatnych do stopnia zagrożenia, zapewni bezpieczeństwo komunikacji w Sklepie, w tym bezpieczeństwo korzystania z Usług.

  2. Klient może rozwiązać Umowę zawartą na czas nieoznaczony bez wskazywania przyczyn z zachowaniem 7-dniowego terminu wypowiedzenia. Wypowiedzenie powinno zostać dokonane w formie elektronicznej lub pisemnej na adresy Sprzedawcy wskazane w § 1 Regulaminu.

  3. Sprzedawca może rozwiązać Umowę zawartą na czas nieoznaczony z zachowaniem 7-dniowego okresu wypowiedzenia, w przypadku, gdy Klient w sposób uporczywy i obiektywnie rażący narusza postanowienia Regulaminu lub powszechnie obowiązujących przepisów prawa. Przed rozwiązaniem Umowy, Sprzedawca jest zobowiązany do wezwania Klienta do powstrzymania się od naruszeń z jednoczesnym wskazaniem stosownego terminu. Sprzedawca w celu rozwiązania Umowy powinien przesłać Klientowi stosowne oświadczenie.

  4. Strony w każdej chwili mogą rozwiązać Umowę za porozumieniem Stron.

  5. Rozwiązanie Umowy nie narusza praw lub świadczeń nabytych przez Strony w czasie trwania Umowy.

  6. Klient ma prawo do złożenia reklamacji związanych z usługami świadczonymi przez Sprzedawcę oraz funkcjonowaniem Sklepu. Reklamacje należy składać drogą elektroniczną lub pisemną, na adresy Sprzedawcy wskazane w § 1 Regulaminu.




§ 5

OBOWIĄZKI KLIENTA

  1. Klient zobowiązuje się do:

    a) korzystania ze Sklepu w sposób zgodny z Regulaminem, powszechnie obowiązującymi przepisami prawa oraz w sposób niezakłócający jego funkcjonowania, a ponadto z poszanowaniem praw innych Klientów oraz Sprzedawcy,

b) wprowadzania danych osobowych zgodnych ze stanem faktycznym.

  1. Klient ponosi pełną odpowiedzialność za działanie lub zaniechanie innego podmiotu, któremu umożliwił korzystanie z Sklepu lub udostępnił dostęp do Konta.




§ 6

OBOWIĄZKI I UPRAWNIENIA SPRZEDAWCY

  1. Sprzedawca ma prawo do:
    a) czasowego zawieszenia funkcjonowania Sklepu z przyczyn od siebie niezależnych, w szczególności w przypadku konieczności przeprowadzenia napraw, konserwacji systemów obsługujących Sklep lub w związku z jego modernizacją lub rozbudową. W takiej sytuacji Klientowi nie przysługują żadne roszczenia w stosunku do Sprzedawcy.


    b) zawieszenia na czas określony lub nieokreślony możliwości korzystania ze Sklepu, w tym poprzez zablokowanie Klientowi dostępu do Konta, w przypadku, gdy jego działanie naruszają postanowienia Regulaminu, uniemożliwiają funkcjonowanie Sklepu lub w sposób bezprawny naruszają prawa i interesy Sprzedawcy. O fakcie zawieszenia możliwości korzystania ze Sklepu, Klient zostanie poinformowany drogą elektroniczną.

  2. Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za niewykonanie lub nienależyte wykonanie usług, jeżeli jest to spowodowane przez Klienta, innych Klientów oraz osoby trzecie, w szczególności podmioty dostarczające usługi telekomunikacyjne, teleinformatyczne lub elektryczne.




§ 7

REJESTRACJA, KONTO

  1. W celu skorzystania z pełni usług Sklepu niezbędne jest dokonanie Rejestracji. W celu dokonania Rejestracji Klient musi wypełnić formularz rejestracyjny dostępny na stronie internetowej Sklepu, podając w nim swój adres e-mail.

  2. Po wypełnieniu formularza rejestracyjnego i przesłaniu go do Sklepu, Klient otrzyma na adres e-mail wskazany w tym formularzu, wiadomość elektroniczną zawierającą potwierdzenie założenia Konta oraz pierwsze hasło umożliwiające zalogowanie się do Konta.

  3. Założenie i prowadzenie Konta są usługami darmowymi.

  4. Warunkiem dokonania Rejestracji jest akceptacja niniejszego Regulaminu.

  5. Rejestracja nie jest warunkiem niezbędnym do zawarcia Umowy sprzedaży Towarów.

  6. Klient, aby zalogować się do Konta, musi podać, w formularzu logowania dostępnym na stronie internetowej Sklepu, nazwę użytkownika oraz hasło ustanowione podczas Rejestracji.

  7. Klient w każdej chwili ma prawo żądać usunięcia Konta. Żądanie usunięcia Konta jest bezpłatne i nie musi zawierać jakiegokolwiek uzasadnienia. Żądanie usunięcia Konta powinno zostać złożone Sprzedawcy pisemnie lub za pośrednictwem poczty elektronicznej, na adresy Sprzedawcy wskazane w Regulaminie.




§ 8

PŁATNOŚĆ I DOSTAWA

  1. Sprzedawca udostępni Użytkownikowi informację o sposobach, terminach, kosztach Dostawy, a także o dostępnych sposobach płatności w trakcie składania Zamówienia.

  2. Sprzedawca umożliwi Klientowi dokonanie płatności w następujący sposób:
    a) Płatność przelewem na konto Sprzedawcy,
    b) Płatność elektroniczną za pośrednictwem platformy: Przelewy24,
    c) Płatność kartą płatniczą,
    d) Płatność blik,
    e) Płatność ratalna.
    Informujemy iż operatorem kart płatniczych jest PayPro SA Agent Rozliczeniowy, ul. Pastelowa 8, 60-198 Poznań, wpisany do Rejestru Przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy Poznań Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, VIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0000347935, NIP 7792369887, Regon 301345068.
  1. Sprzedawca zobowiązuje się do dostarczenia Użytkownikowi Towaru w terminie nie dłuższym niż 30 dni od dnia zawarcia Umowy lub zaksięgowania wpłaty, w zależności od wybranego wariantu płatności, z wyłączeniem sytuacji gdy podczas składania Zamówienia wskazano krótszy termin dostawy.

  2. Klient ma do wyboru następujące sposoby dostawy Towaru:
    a) Dostawa Premium – dostawa realizowana transportem Sprzedawcy, dodatkowo usługa zawiera: wniesienie Towaru, rozpakowanie Towaru, montaż Towaru (w przypadku Towarów dostarczanych w elementach) oraz utylizację opakowania. Dostawa Premium obowiązuje wyłącznie na terenie Lublina i w okolicy do 40 km od Lublina.

    b) Odbiór osobisty dostępny pod adresem: Zakład Produkcyjny SKALA, Dominów 152, 20-388 Lublin. Klient przed odbiorem własnym powinien skontaktować się ze Sprzedawcą telefoniczne, w celu ustalenia szczegółów odbioru.

    c) Przesyłka kurierska jednego z dostępnych podmiotów świadczących usługi kurierskie. Przesyłka kurierska przy Zamówieniu powyżej 599 zł jest bezpłatna.


  1. Koszt Dostawy Premium zależy m.in. od rodzaju zamówionego Towaru, odległości miejsca dostawy od magazynu Sprzedawcy i ustalany będzie indywidualnie przy każdym Zamówieniu. W trakcie składania Zamówienia, Sprzedawca wskaże tylko szacunkową wysokość tego kosztu. Niezwłocznie po złożeniu Zamówienia, Sprzedawca skontaktuje się bezpośrednio z Klientem w celu ustalenia dokładnej wysokości kosztu takiej dostawy. W przypadku gdy Klient nie zaakceptuje wysokości kosztów Dostawy Premium, zobowiązany będzie do wyboru innego dostępnego sposobu dostawy. Klient może również złożyć zapytanie o wycenę Dostawy Premium przed złożeniem Zamówienia, w tym celu należy skontaktować się ze Sklepem za pośrednictwem adresu e-mail lub numeru telefonicznego wskazanego w § 1 Regulaminu.

  2. Dostawa towarów dostępna jest wyłącznie na terytorium Polski. Szczegółowe informacje dotyczące dostawy, w tym m.in. sposoby informowania o przesyłce, godziny dostaw, itp. dostępne są na stronie internetowej Sklepu.
  3. Czas dostawy to 21 dni robocze.




§ 9

ZAMÓWIENIE

  1. Klient może złożyć Zamówienie po zalogowaniu do Konta lub bez logowania do Konta.

  2. Składanie Zamówień jest możliwe 24 godziny na dobę przez 7 dni w tygodniu.

  3. W celu złożenia skutecznego Zamówienia niezbędne jest zapoznanie się z treścią niniejszego Regulaminu i potwierdzenie jego akceptacji.

  4. Aby dokonać Zamówienia należy wybrać Towar dostępny w Sklepie, a następnie kliknąć pole „DODAJ DO KOSZYKA”.

  5. Po umieszczeniu Towaru w Koszyku, w celu zamówienia Towaru należy wybrać pole „PRZEJDŹ DO KASY”. Następnie Klient powinien wskazać adres dostawy, wybrać sposób dostawy oraz płatności, a następnie kliknąć „KUPUJĘ I PŁACĘ”.

  6. W przypadku wyboru sposobu płatności: płatność elektroniczna, płatność kartą płatniczą, płatność blik lub płatność ratalna, Klient po kliknięciu pola „KUPUJĘ I PŁACĘ” zostanie automatycznie przekierowany do platformy płatniczej Przelewy24.

  7. Niezwłocznie po złożeniu Zamówienia Sprzedawca wyśle, na adres e-mail wskazany podczas Rejestracji lub podczas składania Zamówienia, wiadomość elektroniczną z potwierdzeniem złożonego Zamówienia.




§ 10

REALIZACJA ZAMÓWIENIA

  1. Umowa sprzedaży pomiędzy Stronami zostaje zawarta po złożeniu Zamówienia zgodnie z § 6 Regulaminu oraz niezwłocznym potwierdzeniu Zamówienia przez Sprzedawcę.

  2. W przypadku gdy po złożeniu Zamówienia okaże się, że jego realizacja będzie w części lub w całości niemożliwa, Sprzedawca niezwłocznie poinformuje Klienta o takiej okoliczności. Sprzedawca przekaże takową informację za pośrednictwem poczty elektronicznej lub telefonicznie. W zaistniałej sytuacji Klient będzie uprawniony do:

    a) anulowania całego Zamówienia,


    b)żądania realizacji Zamówienia w części, która jest możliwa do realizacji.

  3. W przypadku wyboru przez Klienta:
    a) Płatności przelewem – Klient zobowiązany jest do dokonania płatności w terminie 7 dni kalendarzowych od dnia zawarcia Umowy sprzedaży, w innym przypadku Zamówienie zostanie anulowane.

    b) Płatności elektronicznej, płatności karta płatniczą, płatności blik, płatności ratalnej – Klient zostanie automatycznie przekierowany na platformę płatniczą Przelewy24.

    3. W przypadku wyboru odbioru osobistego, Klient otrzyma potwierdzenie gotowości Towaru do odbioru. Klient jest zobowiązany do odbioru Towaru w terminie 7 dni od dnia otrzymania potwierdzenia, wskazanego powyżej.

  4. W przypadku wybrania przez Klienta innego sposobu dostawy niż odbiór osobisty, Towar zostanie wysłany w terminie wskazanym podczas składania Zamówienia, chyba że Zamówienie obejmuje Towary o różnych terminach dostawy. W takim przypadku Towar zostanie wysłany w najdłuższym podanym terminie. Niezależnie od powyższego Klient ma prawo żądać dostawy wszystkich Towarów jednocześnie lub dostarczenia Towarów w częściami, zgodnie z terminem dostawy wskazanym podczas składania Zamówienia.

  5. W przypadku wyboru sposobu dostawy – odbiór osobisty, gdy Towary mają różny termin odbioru, Klient ma prawo odebrać Towar częściami lub odebrać całość Zamówienia po jego skompletowaniu.

  6. Termin dostawy Towarów liczony będzie w następujący sposób:
    a) w przypadku wyboru płatności przelewem, płatności elektronicznej, płatności kartą płatniczą, płatności blik lub płatności ratalnej – od dnia uznania rachunku bankowego Sprzedawcy.




§ 11

RĘKOJMIA ZA WADY/GWARANCJE

  1. Sprzedawca jest obowiązany dostarczyć Klientowi rzecz wolną od wad.

  2. Sprzedawca jest odpowiedzialny względem Konsumenta jeżeli Towar sprzedany ma wadę fizyczną lub prawną (rękojmia).

  3. Sprzedawca jest zwolniony z odpowiedzialności z tytułu rękojmi w przypadku, gdy poinformował Konsumenta o istnieniu wady najpóźniej w chwili zawarcia Umowy.

  4. Sprzedawca wyłącza odpowiedzialność z tytułu rękojmi w stosunku do Przedsiębiorców.

  5. W przypadku stwierdzenia wady Towaru zakupionego w Sklepie, Konsument ma prawo do reklamacji na zasadach określonych w Kodeksie cywilnym, w zakresie rękojmi.

  6. Reklamację należy zgłosić pisemnie lub drogą elektroniczną na adresy Sprzedawcy wskazane w niniejszym Regulaminie. Reklamacja powinna zawierać: określenie Towaru, opis wady, okoliczności i termin jej stwierdzenia, oznaczenie Klienta (numer Zamówienia, dane Klienta) oraz żądanie Klienta związane z wadą.

  7. Uprawnienia Klienta wynikają z Kodeksu cywilnego i dotyczą:
    a) Żądania usunięcia stwierdzonej wady,
    b) Żądania wymiany Towaru na nowy,
    c) Żądania obniżenia ceny,
    d) Prawa do odstąpienia od Umowy.

  1. Sprzedawca odniesie się do zgłoszonej reklamacji niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania reklamacji. W przypadku przekroczenia powyższego terminu uważa się, że reklamacja została przez Sprzedawcę uznana.

  2. Sprzedawca odpowiada z tytułu rękojmi, jeżeli wada fizyczna została stwierdzona przed upływem dwóch lat od dnia wydania rzeczy Klientowi.

  3. Roszczenie z tytułu rękojmi wygasa po upływie roku od daty stwierdzenia wady.

  4. W przypadku gdy Sprzedawca na dany Towar udzielił gwarancji, to informacja taka będzie wskazana w opisie Towaru w Sklepie. Szczegółowe warunki gwarancji zostaną określone w karcie gwarancyjnej dołączonej do Towaru.

  5. Za wady fizyczne Towaru nie uważa się:
    a) różnic w odcieniu drewnianych elementów lub forniru wynikającego z naturalnego pochodzenia materiału,

    b) różnic i pofałdowania elementów siedzisk i oparć,

    c) naturalnego zmarszczenia tkanin powstałego w trakcie użytkowania, a wynikającego z właściwości tych tkanin oraz właściwości wkładu piankowego,

    d) odbarwienia materiału obiciowego, powstałego na skutek migracji barwników z przedmiotów będących w kontakcie z Towarem,

    f) odkształcenia części lub całości wkładu piankowego powstałego w wyniku użytkowania mebla,

    g) mechacenia, kurczenia, płowienia tkanin tapicerskich wynikających z techniki wykonania oraz eksploatacji,

    h) fałd w materiale obiciowym,

    i) wykazywania przez materiały pokryciowe cech typowych dla tkanin tapicerskich, takich jak: wrażliwość na dotyk, mienienie się tzn. zróżnicowanie połysku i odcienia uzależnione od kąta padania światła nawet w tej samej partii materiału, elektryzowanie się tkanin,

    i) różnic w stopniu twardości pojedynczych elementów wyrobu tapicerskiego wynikających z ich zróżnicowanej wielkości lub zastosowanych rozwiązań technicznych,

    j) zmian zachodzących naturalnie podczas przeciętnej eksploatacji mebla, będących następstwem upływu czasu i używalności typu: rozciąganie, marszczenia, przecieranie na szwach i miejscach najintensywniej użytkowanych,

    k) istotnych różnic w odcieniach tkanin czy drewna pomiędzy poszczególnymi elementami kompletu wyprodukowanych w różnych okresach,

    l) różnic tkanin, jeżeli pochodzą z różnych serii produkcyjnych producenta tkanin, a zgłoszona wada dotyczy różnicy poszczególnych wyrobów nabytych w różnych okresach.

    12. Sprzedawca nie odpowiada za uszkodzenia powstałe na skutek niewłaściwej pielęgnacji Towaru, wykorzystywania go niezgodnie z przeznaczeniem oraz za uszkodzenia mechaniczne.




§ 12

RĘKOJMIA Z PRAWEM DO ODSTĄPIENIA

  1. Klient będący Konsumentem, który zawarł Umowę sprzedaży, może w terminie 14 dni odstąpić od niej bez podawania przyczyn.

  2. Bieg terminu określonego w ust. 1 rozpoczyna się od dnia objęcia rzeczy w posiadanie przez Konsumenta lub wskazaną przez niego osobę trzecią inną niż przewoźnik.

  3. W przypadku Umowy sprzedaży, która obejmuje wiele Towarów, które są dostarczane osobno, partiami lub w częściach, termin wskazany w ust. 1 biegnie od dnia dostawy ostatniej rzeczy, partii lub części.

  4. W przypadku Umowy sprzedaży, która polega na regularnym dostarczaniu Towarów przez czas oznaczony, termin wskazany w ust. 1 biegnie od objęcia w posiadanie pierwszej z rzeczy.

  5. Konsument może odstąpić od Umowy, składając Sprzedawcy oświadczenie o odstąpieniu od Umowy sprzedaży. Konsument może skorzystać z wzoru formularza odstąpienia od umowy wskazanego w załączniku nr 2 do Ustawy lub z formularza udostępnionego przez Sprzedawcę w Regulaminie (dostępnego również na stronie internetowej Sklepu).

  6. Oświadczenie może być wysłane za pomocą tradycyjnej poczty, lub drogą elektroniczną poprzez przesłanie oświadczenia na adres e-mail Sprzedawcy: info@kiddyroom.pl

  7. W przypadku przesłania oświadczenia przez Konsumenta drogą elektroniczną, Sprzedawca niezwłocznie prześle Konsumentowi na podany przez Konsumenta adres e-mail potwierdzenie otrzymania oświadczenia o odstąpieniu od Umowy.

  8. Do zachowania terminu wystarczy wysłanie przez Konsumenta oświadczenia przed upływem tego terminu.

  9. W przypadku odstąpienia od Umowy zawartej na odległość Umowę uważa się za niezawartą. Jeżeli Konsument złożył oświadczenie o odstąpieniu od Umowy zanim Sprzedawca przyjął jego ofertę, oferta przestaje wiązać.

  10. W przypadku odstąpienia od Umowy, Sprzedawca ma obowiązek niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia Konsumenta o odstąpieniu od Umowy, zwrócić Konsumentowi wszystkie dokonane przez niego płatności, w tym koszty dostarczenia rzeczy, z wyłączeniem dodatkowych kosztów związanych z wybraniem przez Konsumenta sposobu dostarczenia Towaru innego niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia Towaru oferowany przez Sklep.

  11. Zwrot płatności nastąpi przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty, jakiego użył Konsument, chyba że Konsument wyraźnie zgodził się na inny sposób, który nie wiąże się dla niego z żadnymi kosztami.

  12. Sprzedawca może wstrzymać się ze zwrotem płatności otrzymanych od Konsumenta do chwili otrzymania rzeczy z powrotem lub dostarczenia przez Konsumenta dowodu jej odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.

  13. Konsument ma obowiązek zwrócić rzecz Sprzedawcy lub przekazać ją osobie upoważnionej przez Sprzedawcę do odbioru niezwłocznie, jednak nie później niż 14 dni od dnia, w którym odstąpił od umowy, chyba że Sprzedawca zaproponował, że sam odbierze rzecz. Do zachowania terminu wystarczy odesłanie rzeczy przed jego upływem.

  14. Konsument ponosi bezpośrednie koszty zwrotu Towaru.

  15. Konsument odpowiada za zmniejszenie wartości Towaru wynikające z korzystania z niego w sposób inny niż było to konieczne do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania Towaru.

  16. Sprzedawca jest zobowiązany do odebrania rzeczy na swój koszt, gdy ze względu na charakter rzeczy nie można jej odesłać w zwykły sposób.

  17. Prawo odstąpienia od umowy nie przysługuje Konsumentowi w przypadkach określonych w art. 38 Ustawy, a w szczególności:
    a) o świadczenie usług, jeżeli Sprzedawca wykonał w pełni usługę za wyraźną zgodą Konsumenta, który został poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu świadczenia przez Sprzedawcę utraci prawo odstąpienia od umowy;
    b) w której cena lub wynagrodzenie zależy od wahań na rynku finansowym, nad którymi Sprzedawca nie sprawuje kontroli, i które mogą wystąpić przed upływem terminu do odstąpienia od umowy;
    c) w której przedmiotem świadczenia jest rzecz nieprefabrykowana, wyprodukowana według specyfikacji Konsumenta lub służąca zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb;
    d) w której przedmiotem świadczenia są rzeczy, które po dostarczeniu, ze względu na swój charakter, zostają nierozłącznie połączone z innymi rzeczami;
    e) w której Konsument wyraźnie żądał, aby Sprzedawca do niego przyjechał w celu dokonania pilnej naprawy lub konserwacji; jeżeli Sprzedawca świadczy dodatkowo inne usługi niż te, których wykonania Konsument żądał, lub dostarcza rzeczy inne niż części zamienne niezbędne do wykonania naprawy lub konserwacji, prawo odstąpienia od umowy przysługuje Konsumentowi w odniesieniu do dodatkowych usług lub rzeczy;
    f) o świadczenie usług w zakresie zakwaterowania, innych niż do celów mieszkalnych, przewozu rzeczy, najmu samochodów, gastronomii, usług związanych z wypoczynkiem, wydarzeniami rozrywkowymi, sportowymi lub kulturalnymi, jeżeli w umowie oznaczono dzień lub okres świadczenia usługi;

    18. Wszelkie uprawnienia określone w § 9 i § 10, które przysługują Konsumentowi stosuje się również do Konsumenta – Przedsiębiorcy.




§ 13

DANE OSOBOWE

  1. Przetwarzanie danych osobowych odbywa się zgodnie z przepisami RODO oraz ustawy o ochronie danych osobowych.

  2. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednakże brak podania danych osobowych niezbędnych do realizacji Zamówienia, uniemożliwi zawarcie Umowy sprzedaży.

  3. Administratorem danych osobowych Klientów zbieranych za pośrednictwem Sklepu jest Sprzedawca.

  4. Odbiorcami danych osobowych Klientów, którym Administrator udostępni zebrane dane osobowe Klienta, mogą być:
    a) Wybrany przewoźnik lub pośrednik realizujący przesyłki na zlecenie Administratora – w przypadku wyboru przez Klienta sposobu dostawy przesyłką kurierską,
    b) Wybrany podmiot obsługujący płatności – w przypadku wyboru przez Klienta sposobu płatności elektronicznej, płatności kartą płatniczą, płatności blik lub płatności ratalnej,
    d) Wybrany podmiot obsługujący płatność ratalną – w przypadku wyboru przez Klienta tego sposobu płatności.


  1. Dane osobowe Klienta zbierane przez administratora za pośrednictwem Sklepu przetwarzane są w celu:
    a) Wykonania Umowy sprzedaży lub podjęcia działań na żądanie Klienta, przed zawarciem Umowy sprzedaży,
    b) Wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na Sprzedawcy (m.in. obowiązki księgowe i podatkowe),
    c) zabezpieczenia informacji mogących służyć ochronie prawnej Sprzedawcy, co jest prawnie uzasadnionym interesem Sprzedawcy,
    d) związanym z ewentualnymi roszczeniami, które mogą powstać w związku z działalnością Sklepu, co jest prawnie uzasadnionym interesem Sprzedawcy,
    e) marketingowym na skutek wyrażenia przez Klienta zgody na przetwarzanie danych osobowych.

  1. Sprzedawca przetwarza następujące kategorie danych:
    a) Podstawowe dane identyfikacyjne i dotyczące zamieszkania,
    b) Dane identyfikacyjne przyznane przez organy publiczne,
    c) Elektroniczne dane identyfikacyjne i dane lokalizacyjne,
    d) Dane uzyskane dzięki korzystaniu z technologii.

  2. Sprzedawca może przekazywać dane osobowe Klientów do państwa trzeciego lub organizacji międzynarodowej. Przekazywanie danych będzie odbywało się w sposób zgodny z standardami wymaganymi przez RODO.

  3. Dane osobowe pozyskane w celu korzystania ze Sklepu lub w celu zawarcia Umowy sprzedaży są przechowywane przez okres korzystania ze Sklepu lub okres niezbędny do zawarcia i wykonania Umowy sprzedaży. Po zawarciu Umowy sprzedaży dane osobowe są przetwarzane do końca okresu przedawnienia potencjalnych roszczeń związanych z zawartą Umową sprzedaży.

  4. W przypadku wyrażenia przez Klienta zgody na przetwarzanie danych osobowych w celach marketingowych, Klient ma prawo w każdej chwili cofnąć takową zgodę. Dane osobowe pozyskane przez Sprzedawcę, za zgodą wyrażoną przez Klienta, w celach marketingowych będą przetwarzane do czasu cofnięcia takowej zgody.

  5. Każdy Klient, który udostępnił swoje dane osobowe ma prawo do:

    a) Prawo dostępu do jego danych osobowych,
    b) Prawo otrzymania kopii swoich danych osobowych,
    c) Prawo do sprostowania danych osobowych,
    d) Prawo do usunięcia danych osobowych,
    e) Prawo do żądania ograniczenia przetwarzania danych osobowych,
    f) Prawo do przenoszenia danych osobowych,
    g) Prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania danych osobowych,
    i) Prawo do skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
    j) Prawo do cofnięcia zgody na przetwarzanie danych osobowych, w przypadku gdy przetwarzanie danych osobowych odbywało się na podstawie zgody wyrażonej przez Klienta.

    11. Usunięcie danych osobowych lub ograniczenie danych osobowych o dane niezbędne do złożenia Zamówienia, spowoduje niemożność zawarcia Umowy sprzedaży, nie wpływa jednak na Umowy sprzedaży zawarte przed usunięciem lub ograniczeniem danych osobowych.




§ 14

POSTANOWIENIA KOŃCOWE

  1. We wszystkich sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie mają zastosowanie przepisy powszechnie obowiązującego prawa, w szczególności: Kodeksu cywilnego; ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną; ustawy o prawach konsumenta, ustawy o ochronie danych osobowych.

  2. Niniejszy Regulamin wchodzi w życie z dniem 1.04.2024 roku i obowiązuje przez czas nieokreślony. Sprzedawca zastrzega sobie prawo do zmiany treści niniejszego Regulaminu z zachowaniem siedmiodniowego terminu wypowiedzenia. Sprzedawca zobowiązany jest do umieszczenia nowej wersji Regulaminu na stronie internetowej Sklepu na co najmniej siedem dni przed wejściem w życie nowej wersji Regulaminu.

  3. Zmiana Regulaminu może być spowodowana, m.in.: zmianami powszechnie obowiązującego prawa w zakresie objętym Regulaminem, rozwojem Sklepu, zmianą zasad korzystania ze Sklepu, zmianą w zakresie realizacji dostaw, płatności, czy sposobu składania Zamówienia.

  4. Zmiana Regulaminu nie dotyczy umów zawartych przed dniem wejścia w życie nowego Regulaminu. Umowy zawarte przed dniem wejścia w życie nowego Regulaminu są realizowane na podstawie wersji Regulaminu obowiązującej w dniu zawarcia umowy.

  5. Sprzedawca oświadcza, że zmiany dotyczące nazwy Sklepu, adresu siedziby, adresu do korespondencji, czy adresów kontaktowych nie stanowią zmiany Regulaminu.

  6. Strony oświadczają, że ich zamiarem jest dążenie do ugodowego rozwiązania wszelkich sporów powstałych w związku z korzystaniem ze Sklepu.

  7. Klient nie może dokonywać cesji praw do Konta na osobę trzecią bez zgody Sprzedawcy.

  8. W przypadku braku możliwości ugodowego rozwiązania zaistniałego sporu, wszelkie spory będą rozstrzygane przez właściwe rzeczowe sądy powszechne w Lublinie, z wyłączeniem sporów, a których stroną będzie Konsument. W takim przypadku spory rozstrzygać będą sądy właściwe zgodnie z zasadami ogólnymi kodeksu postępowania cywilnego.

  9. Konsument w celu pozasądowego rozwiązania sporu ma prawo skorzystać z unijnej platformy internetowej dostępnej pod adresem: https://ec.europa.eu/consumers/odr.

  10. Jeżeli którekolwiek z postanowień Regulaminu zostanie uznane za nieważne, pozostałe postanowienia Regulaminu pozostają w mocy.

  11. Regulamin jest dostępny pod adresem internetowym https://kiddyroom.pl/regulamin-sklepu/, Sprzedawca na prośbę Klienta umożliwi Klientowi pobranie Regulaminu w wersji pdf.

  12. Informacje o Towarach podane w Sklepie, w szczególności ich opisy, parametry techniczne i użytkowe oraz ceny, stanowią zaproszenie do zawarcia umowy w rozumieniu art. 71 Kodeksu cywilnego.

  13. Wszelkie prawa autorskie osobiste i majątkowe do jakichkolwiek elementów Serwisu (tekstowych, graficznych, układu strony, itp.) za wyjątkiem logotypów i zdjęć prezentowanych w serwisie w celach prezentacji Towaru, do których to prawa autorskie należą do podmiotów trzecich, są zastrzeżone. Serwis oraz wszystkie jego elementy są chronione przepisami prawa, w szczególności ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych (tj. Dz. U. z 2016, poz. 880) oraz ustawy o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji (tj. Dz. U. z 2003 r. Nr 153, poz. 1503 z późn. zm.).

Kliknij tutaj, aby pobrać wzór formularza odstąpienia od umowy